Vítáme Vás na našich webových stránkách!

Po celou dobu pobytu v čekárně a ordinaci mějte zakrytá ÚSTA I NOS respirátorem!

Věnujte prosím pozornost následujícím opatřením, která jsou platná z epidemiologických důvodů do odvolání.
Důrazně žádáme všechny příchozí o dodržování všech pravidel. Prosím, nevystavujte riziku sebe, okolí ani nás. Děkujeme.
Každý nemocný musí být předem telefonicky objednán sestrou. ~ Everybody has to make an appointment, no exceptions.
- do čekárny vstupuje pouze pacient, případně jeden dospělý doprovod ~ only one adult per child in the waiting room
- vstupujte nedříve 5 minut před objednaným termínem ~ only enter the waiting room 5 minutes before your appointment
- po příchodu do čekárny si omyjte (dezinfikujte) ruce ~ wash your hands with soap, then use the desinfectant
- po celou dobu mějte zakrytá ústa a nos ~ keep your mouth and nose covered at all times
- po vyšetření co nejdříve opusťte čekárnu a prostory zdravotnického zařízení ~ after your appointment, leave the waiting room and the building as soon as possible

Z důvodu přetrvávajících nejasností: "co, kdy, jak a kdo" jsem pro Vaši snadnější orientaci v celé problematice připravila následující shrnutí: Covid-19 info:
A. mám nařízenou karanténu z důvodu kontaktu s pozitivní osobou, nemám potíže:
- neprodleně o této situaci informuji svého praktického lékaře
- po dobu 14 dní od kontaktu setrvávám v povinné DOMÁCÍ karanténě, tedy nevycházím z domu!!!, s výjimkou mého testování (níže)
- dostavím se k povinnému testu PCR, nikoliv hromadnou dopravou, nejlépe 5.-7.den (nejpozději však 10.den), žádanku na test vystaví on-line buď hygienická stanice nebo praktický lékař
- výsledek testu sdělím svému praktickému lékaři
- při negativitě mého výsledku dodržím karanténu po dobu 14 dnů, od patnáctého dne opět běžně funguji v každodenním životě
- při pozitivitě mého testu mi ode dne testování běží povinná izolace 14 dní (dle obtíží buď doma nebo v nemocnici), dále viz odstavec C.
B. mám nařízenou karanténu z důvodu kontaktu s pozitivní osobou a současně mám potíže:
- neprodleně o této situaci informuji svého praktického lékaře
- po dobu 14 dní od kontaktu setrvávám v povinné DOMÁCÍ karanténě, tedy nevycházím z domu!!!, s výjimkou mého testování (níže)
- lékař vystaví žádanku na PCR test, na který jdu nejdříve 2.den od počátku potíží
- dále postupuji podle odstavce A.
C. mám pozitivní PCR test:
- ode dne testování setrvávám v povinné izolaci, nejméně po dobu 14 dní, nevycházím z domu!!!
- v případě jakýchkoliv zdravotních obtíží telefonicky nebo emailem kontaktuji svého praktického lékaře, při akutních potížích volám RZP 112, 155
- koncem izolace kontaktuji telefonicky nebo emailem svého prakt. lékaře, který rozhodne o možném ukončení mé izolace, v případě splnění obou následujících podmínek: moje izolace trvala 14 dní a poslední tři dny nemám žádné zdravotní potíže
D. okolnosti sdílené domácnosti s pozitivní osobou:
- pokud jsem v karanténě na základě pozitivity kohokoliv, kdo se mnou sdílí společnou domácnost (tedy s pozitivní osobou se nadále potkávám v domácnosti, např. také v kuchyni, v koupelně, apod., tedy tato osoba není izolovaná na jiné adrese), zůstávám v povinné karanténě po dobu 14 dní od pozitivity dané osoby, nevycházím z domu!!!
- dále postupuji dle odstavce A nebo B.
- v případě jakýchkoliv zdravotních obtíží telefonicky nebo emailem kontaktuji svého praktického lékaře, při akutních potížích volám RZP 112, 155
Nejčastější otázky a odpovědi:
- pozitivně byl testován některý člen naší společné domácnosti, co dál? Všichni členové domácnosti se tímto dnem ocitají v karanténě a postupuje se podle odstavce A (nebo B). Pozitivně testovaný postupuje podle odstavce C.
- testují se i děti? Ano, není žádná výjimka z povinného testování, testují se i nejmenší děti, a to v kterémkoliv odběrovém (testovacím) pracovišti.
- někdo v rodině měl pozitivní test, ostatní byli v karanténě a jejich testy dopadly pro někoho pozitivně, pro někoho negativně, co dál? Všechny pozitivní osoby postupují podle odstavce C, všechny negativní osoby podle odstavce A (nebo B), tedy zůstávají v karanténě, která se jim ale prodlužuje, resp. počítá se nových 14 dní od poslední nově pozitivně testované osoby v domácnosti, a "negativní" osoby jdou znovu na test, a to opět nejlépe 5.-7.den této nové karantény. A tak dokola, pokud je rodina vícečlenná a výsledky rozdílné.
- mám pozitivní test, musím na konci izolace znovu na test? Ne, izolace končí dle odstavce C, bodu 3., žádný test na konci izolace se již neprovádí.
- mohu v době karantény ven, když nemám žádné potíže? Určitě ne. Karanténa znamená pobyt doma, zabránění dalšímu možnému šíření infekční nemoci.
- mohu ukončit karanténu po obdržení negativního výsledku mého testu (myšleno dříve než 14. den)? Ne, i při negativitě testu setrvávám v povinné karanténě po celých 14 dní, pokud by se u mě ještě projevily příznaky nemoci Covid-19, kontaktuji telefonicky nebo emailem svého prakt. lékaře a domluvím se na dalším postupu. Pokud nemám žádné potíže, teprve 15.den mi končí karanténa.
Žádanku na test v případě nařízené karantény vystavuje hygiena nebo praktický lékař. Test se provede 5.-7. den, nejpozději 10. den karantény. Žádanka je virtuální, lékařem vložena on-line do systému, nic se neposílá emailem ani nevyzvedává osobně (papírově či jinak). Žádanka je přístupná všem pracovníkům odběrových míst v celé ČR, bez omezení.
V případě nachlazení, kašle, rýmy, atd., postupujte tak, jak jste byli zvyklí doposud, tedy setrvejte doma s běžnými léky proti horečce a nachlazení. Není důvod k jiným postupům či chování. V případě rizikového kontaktu (Covid-19) či při pozitivní epidemiologické anamnéze nám toto vždy nahlašte a domluvíme se na dalším postupu.

Pokud jste k preventivní prohlídce nebo očkování zapomněli přinést zdravotní a očkovací průkaz, zapíšeme záznam zpětně, ale ne na počkání. Průkaz v ordinačních hodinách předejte sestře a nechte ho v ordinaci na dobu nezbytnou k jeho vyplnění. Z organizačních důvodů tento úkon nemůžeme dělat na počkání. Děkujeme za pochopení.
Upozorňuji všechny klienty, že žádosti o poslání e-receptu emailem či sms bude vyhověno pouze v pracovních dnech, v našich ordinačních hodinách.
Emailová komunikace s naší ordinací je stále bezplatná, ale upozorňuji, že odpovědi můžete očekávat pouze v pracovních dnech, do 18.hodiny večerní, obvykle do dvou až tří pracovních dní. Děkuji za pochopení.
Pokud se k nám v ordinační době nemůžete dovolat, zkoušejte to, prosím, opakovaně. Jsme vytížené péčí o Vás a Vaše děti. Prosím, nevolejte nám v této době na mobilní telefon. Ten je určen pro naléhavé případy, mimo ordinační dobu. Pro objednání a změnu termínu objednání volejte do ordinace sestřičce.
Pokud potřebujete změnu termínu, prosím, volejte co nejdříve po tomto zjištění. Usnadníte nám organizaci naší práce a zlepšíte časovou dostupnost volných termínů pro jiné pacienty a tím i příště pro Vás. Děkuji za pochopení.
Pokud byste chtěli registrovat Vaše dítě do naší ordinace, zavolejte nám nebo pošlete emailovou zprávu a na dalším postupu se s Vámi domluvíme, v závislosti na naplnění kapacity ordinace. Zdravotnickou dokumentaci od Vašeho předchozího pediatra si vyžádáme a po jejím obdržení si Vaše dítě pozveme ke vstupní prohlídce. Z důvodu naplněné kapacity máme v tuto chvíli velmi omezený příjem nových dětí.
Pokud chcete k nám do ordinace registrovat nenarozené miminko, volejte, prosím, sestře, domluví s Vámi vše potřebné. Kontaktujte nás s dostatečným předstihem.